خانه > مختلف, ویندوز 7 > ویژگی های ویندوز 7 – قسمت 1

ویژگی های ویندوز 7 – قسمت 1

الان حدود بک هفته هست که ویندوز 7 را نصب کردم و کلی از اون لذت بردم
یه سری ویژگی هایی داره این ویندوز که برای من بسیار خوب و مفید بود و گفتم اونا را بگم برای آشنایی بیشتر دوستان با این ویندوز

1.اولین ویژگی این ویندوز این بود که من اون را از روی ویندوز ویستا Upgrade کردم و هیچ یک از نرم افزار ها و درایور هام را از دست ندادم، مودم من USB هست و درایور مودم برای ویندوز 7 ارائه نشده ولی با این کار تمامی درایور ها نصب شده بود و این کلی لذت داشت:دی

2.پس از نصب ویندوز 7 مشاهده کردم که آیکون Show Desktop از Quick Lunch به گوشه ویندوز کنار ساعت بود. این کار نسبتا ساده کار را برای کاربران بسیار راحت تر می کنه.

3. اگر در نوار وظیفه خور کلیک راست کنید و در قسمت Tools گزینهTablet PC Input Panel را فعال کنید. مشاهده می کنید که به ابزار شما اضافه میشه.
این ابزار جدید قابلیت نوشتن با موس را برای شما فراهم می کند و یکی از برنامه های جالب مایکروسافت هست

4.هر چه از Task Bar بگیم کم گفتیم، واقعا کاربر پسند شده، یکی دیگه از قابلیت های دیگش اینه که پنجره های موجود به یک برنامه مشخص را دسته بندی می کنه و زمانی که شما به یکی از این پنجره ها نیاز داشته باشید، وقتی با موس روی آنها بایستید پنجره های دیگر محو می شوند. البته هر برنامه را با رنگ شبیه به آیکون خودش نشان می دهد که بسیار جذاب هست. ( برای بزرگ شدن تصویر روی آن کلیک کنید )

5.در قسمت Quick Lunch تحول به وجود آمده . شما می توانید برنامه هایی را که معمولا از آنها استفاده می کنید را در Task Bar نگه داری کنید و وقتی این نرم افزار باز است آیکون آن روشن می شود و برعکس. نکته ای که در اینجا وجود دارد راحتی کار است، برای این که نرم افزار را نگه دارید کافی است روی آن راست کلیک کرده و گزینه Pin This Program to Taskbar را بزنید. همچین شما می توانید برای فایل های باز شده توسط نرم افزار ها هم همین کار را انجام دهید.مثلا فرض کنید یک آهنگ را همیشه پخش می کنید. به جای Shortcut گرفتن از آن کافی است روی آهنگ مورد نظر که در لیست Recent نرم افزار هست رفته و آن را Pin کنید.

6. قسمتی که روی این ویندوز کار شده، قسمت Recent هست. در این ویندوز هر برنامه برای خودش Recent جداگانه دارد و شما می توانید آخرین فایل های مربوط به هر نرم افزار را در قسمت Start ویندوز مشاهده کنید.

7. یکی دیگر از قابلیت های فوق العاده ای که وجود دارد، پیوستگی محصولات مایکروسافت در ویندوز 7 می باشد. به این ترتیب که شما در Libraries در ویندوز اکسپلور تنظیمات خودتان را انجام می دهید و پس از آن این تنظیمات در لایبرری Windows Media Player نیز به چشم می خورد .همچنین شما توسط Taskbar می توانید برنامه WMP را مدیریت کنید و یا به تمامی تب های باز شده در Internet Explorer دسترسی داشته باشید.

این گوشه ای از قابلیتهای فراوان ویندوز 7 می باشد.
در مطالب بعدی برنامه های دیگر ویندوز را مورد بررسی قرار می دهیم

مطالب مرتبط :
مدیریت جمیل در Taskbar ویندوز Se7en
نصب درایورها و نرم افزارها بر روی ویندوز 7
ویژگی های ویندوز 7 – قسمت 2

مطالب ما را از طریق فید دنبال کنید .

دسته‌ها:مختلف, ویندوز 7 برچسب‌ها:
  1. مه 20, 2009 در 4:45 ب.ظ.

    عالي بود

  2. .
    مه 20, 2009 در 10:40 ب.ظ.

    راستش اینا بیشتر بازیهای گرافیکی مایکروسافته و باید دید باگها ومسائل امنیتی 7 چطورن وهمینطور کارایی این ورژن نسبت به قبل چه تفاوتی کرده؟ من به خاطر بسته بودن محصولات مایکروسافت واینکه نمیدونم پشت ظاهر قشنگشون چه اتفاقی بدون اطلاع من داره می افته زیاد علاقه ای بهشون ندارم
    البته شاید من زیادی جدیم رفیق!
    در عوض من لینک جشن انتشار اوبونتو 9.04 رو برات میذارم
    از یه سیستم عامل متن باز که کاملا و مثله موم تو دستته میشه لذت بیشتری برد، بهت قول میدم آقا مسعود :دی
    http://wiki.ubuntu.ir/JauntyJackalopeReleaseParty

    پاسخ مسعود :
    البته نظر شما محترمه ولی به نظر من این که آدم نیازش برطرف بشه برای کار با یک نرم یا سخت افزار کافیه
    البته خودم هم از نرم افزار های free و Open Source استفاده می کنم ولی در مورد ویندوز نمیتونم ازش استفاده کنم
    شاید اولین مشکلم درایور مودمم باشه که Linux Support نیست

  3. مه 21, 2009 در 10:46 ب.ظ.

    مرسی. توضحاتت واضح و کامل بود. برای من که هنوز فرصت نکردم ویندوز را بنصبم غنیمت حساب میشه.
    از رضا.ب بعیده که با این همه تاخیر زندگی مایکروسافتیشو ادامه بده. قبول داری ؟ :دی

    پاسخ مسعود :
    من همیشه از دوستان مایکروسافت بودم ولی در مورد این رضا.ب باید بگم مجبوره چون یک شخصی که با کامپیوتر کار می کنه هیچ وقت دوست نداره از صقر شروع کنه ، کاری که با آوردن حرف اوبونتو و … به میان میاد

  4. mohamad
    مه 23, 2009 در 5:26 ب.ظ.

    bahalash in bod ke ba mouse mishe benevisim baghisha dide bodam ina nemidonestam merc :-*

  5. محسن
    مه 26, 2009 در 9:48 ب.ظ.

    سلام میکنم به خدمت تمام عزیزان که اینجا نظر دادن اول اینکه ویندوز 7 رو هنوز نسخه کاملش رو مایکروسافت بیرون نداده این نسخه ای که شما دارن و ازش استفاده میکنین نسخه ازمایشی اونه و مایکروسافت اونو تو سایتش برای دانلو داده تا مردم ببینن و نظراتشونو بدن و اگه خوب بود و مردم راضی بودن کاملش کنه و انو بیرون بده به نظر من ظاهر ویندوز برای ادمایی محمه که اصلا حرفه ای نیستن و فقط به ظاهر ویندوز احمیت میدن محم کارایی ویندوز هست که این ویندوز 7 فعلا 30 روز هم دووم نمیاره من میگم هیچ ویندوزی به ویندوز xp ساده نمیشه و بهترین کاراییو داره هیچ موقع هم خراب نمیشه دوباره میگم طاهر ویندوز اهمیتی نداره محم کارایی ویندوز هست ویندوز xp ساده برای آدمایی که با کامپیوتر کار میکنن و چیزی می فهمن از معنای کارایی با تشکر نظر شما چیه فعلا بای

    پاسخ مسعود :
    با تشکر از نظر خوبتون
    ولی چند تا نکته بود که باید اون را می گفتم. یکی اینکه ویندوز 7 نسخه RC خودش را پشت سر می گذاره و این نسخه با نسخه اصلی شباهت های بسیار دارد ودر کل نسخه های RC کاندیدای نسخه فینال هستند و مایکروسافت از آن جهت این نسخه را وارد بازار کرده که مردم را به سمت ویندوز جدید بکشونه و شرکت ها با این سیستم عامل جدید خودشون را سازگار کنند و معایت و مشکلات ویندوز را رفع کنه.
    البته حرف شما در مورد ظاهر ویندوز منطقی است ولی در کشورها یه کوچولو پیشرفته تر از ما کارت گرافیک 128 و … دیگه معنی نداره، بنابراین سیستم آنها با سرعت بالایی راه اندازی میشه و برای همین گرافیک بالا در سیستم عامل مشکلی را بروز نمی دهد، اگر توجه داشته باشید سیتم من با رم 1 گیگابایت و سی پی یو 4 و گرافیگ 259 رنک 2.7 از 10 مایکروسافیت را به خود اختصاص داده
    در پایان در مورد ویندوز XP با توجه به سیاست های مایکروسافت برای عدم پشتیبانی از این ویندوز باید به فکر راه حل های جدید بود

  6. احسان
    مه 26, 2009 در 10:33 ب.ظ.

    این که با موس بنویسید رو باید بگم توی ویستا نهایی هم هست و
    چندین حالت مختلف بیشتر داره

    پاسخ مسعود :
    با ویندوز ویستا خیلی کار نکردم و بیشتر ویندوز ایکس پی را ترجیح می دادم. از نظرتون واقعا ممنونم

  7. محسن
    مه 27, 2009 در 11:09 ب.ظ.

    سیستم من رم 2 گیگابایت گرافیک 512 سی پی یو 5200 دو هسته ای اینتل و با ویندوز XP ساده کار میکنم

  8. بهمن
    ژوئیه 26, 2009 در 3:38 ب.ظ.

    سلام
    می شه بگین برای نصب ویندوز 7 حداقل نیاز به چه مشخصات سخت افزاری داره
    متشکرم

    پاسخ مسعود :
    دوست من از این لینک می توانید مشخصات سخت افزاری مورد نظرتون را ببینید.
    http://windowsse7en.biz/windows7-beta1-build7000-system-hardware-requirements/

  9. امید
    ژوئیه 31, 2009 در 2:31 ب.ظ.

    سلام یه سوال داشتم
    چه طور میتونم در 7 گزینه ای رو که بشه پنجره هارو 3 بعدی کرد پیدا کنم چون نسخه من این قسمت رو نداره. لطفا به ایمیل بزنید ممنون.

    پاسخ مسعود :
    با عرض سلام، دوست من این قابلیت برای پوسته Aero غیر فعال است و تنها برای پوسته ای این ابزار فعال است. نتها با دکمه های Windows + Tab می توانید پنجره ها را به صورت سه بعدی انتخاب کنید.

  1. سپتامبر 25, 2009 در 4:18 ب.ظ.

پاسخی بگذارید

